با هدف ارتقای دانش بیمه ای و افزایش درآمد ،کنفرانس «کاهش کسورات و اقتصاد درمان» در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت؛ کنفرانس «کاهش کسورات و اقتصاد درمان» در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت  برگزار شد.

در این کنفرانس که توسط زینب سعادت کارشناس اقتصاد درمان بیمارستان ارائه شد، موضوعاتی از جمله کاهش کسورات بیمه‌ای در نسخه های سرپایی و پرونده‌های بستری، آموزش قوانین و ضوابط رسیدگی بیمه‌ای، ارائه راهکارهای عملی برای کاهش کسورات و افزایش درآمدهای بیمارستان، بررسی اشکالات پرونده‌ای بیماران و تشریح کامل اهم قوانین بیمه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 همچنین بر ضرورت ثبت دقیق و صحیح اقدامات و خدمات ارائه ‌شده به بیماران به‌ منظور تأیید بیمه‌ای و جلوگیری از ایجاد کسورات تأکید شد و موارد نیازمند مستندسازی مناسب جهت تأیید بیمه، به‌صورت کامل تشریح گردید.
در ادامه این کنفرانس، بخش پرسش و پاسخ با هدف رفع ابهامات شرکت‌کنندگان برگزار شد و پاسخ‌های تخصصی لازم در خصوص چالش‌های موجود ارائه شد. همچنین مقرر شد فایل آموزشی کنفرانس از طریق واحد آموزش و گروه‌های کاری در اختیار کارکنان مرتبط قرار گیرد.
آیت آبروشن مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با اشاره به اهمیت برگزاری چنین دوره‌هایی اظهار داشت: آموزش صحیح کارکنان در زمینه ثبت و مستندسازی اقدامات درمانی و رعایت ضوابط بیمه‌ای، نقش مهمی در تأیید بیمه‌ای خدمات، کاهش کسورات و افزایش درآمدهای بیمارستان دارد. ثبت دقیق و کامل تمامی اقدامات و خدمات انجام‌شده باید به‌عنوان یک اصل اساسی در فرآیند ارائه خدمات درمانی مورد توجه قرار گیرد.

این کنفرانس با حضور منشی‌ها، مسئولان بخش‌ها، اینچارج‌ها، کارکنان واحد اسناد پزشکی، داروخانه، واحد درآمد، مدیر خدمات پرستاری و مسئولین بیمارستان نیز برگزار شد.

کنفرانس کاهش کسورات و اقتصاد درمان در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برگزار شد و دارای گواهی آموزشی پنج ساعته می باشد.

تصاویر پیوست